Cambodia

Rune Edvardsen inspirer i Kambodsja

20130821-231734.jpg

Vi har gleden av å ha med oss Rune Edvardsen på ledersamling i Kambodsja. Mannen med tjeneste i 200 land deler her fra Gud:

Ingenting vil skje i ditt nabolag, i din by eller hvor enn du oppholder deg uten at du tar en avgjørelse.

Se for deg en lang kø. I Norge ville vi ha klaget over politiet og myndigheter. Men det er en i køen som ser at hva som er problemet, han står først i køen. Han ser at det er postbilen som har mistet en stor box midt i veien, slik at ingen kommer forbi. Han ber om hjelp fra bil to eller tre og de får vekk boksen. Mange av dere har en boks i veien. Ingen andre enn du kan få flyttet den vekk slik at trafikken flyter i ditt liv igjen.

Den første boksen vi trenger å fjerne er bare sitt og vent boksen. Den har vi nå fjernet og er klare til å dra avgårde. Noen ganger drykter vi ting vi egentlig ikke vet noe om. Bibelen sier at vi ikke skal frykte. Vi trenger å fjerne frykten.

To menn overfaller en liten dame. Du ser det. Hva gjør du? De kan komme til å banke deg om du griper inn. De kan drepe deg. Jeg har sett det, jeg har vært der. Jeg kunne redde en jente, men jeg ville trolig niste livet selv. Jeg så det fra vinduet og vetdu hva jeg gjorde? Jeg løp på kjøkkenet og fant en stor gryte og en sleiv. Begynte å banke på den som en gal, ut av vinduet. Etter fem minutt hang andre naboer seg på og lyden ble så kraftig at mennene stakk av og jenta var reddet.

Det viktigste er at du gjør noe. Ikke alltid lett å vite om det du gjør er det rette, men det viktigste er at du gjør noe. Når du berøer noen er dte Jesus som rører dem, når du ser og smiler til folk er det Jesus som ser dem. Jesu oppdrag er ferdig her på jord, gav oss sin Ånd slik at vi aldri blir alene og du er blittt linken mellom himmel og jord. Guds oppdrag kan ikke bli gjort uten deg. Du er kalt, du har mandatet fra Gud, du er i sentrum av Guds vilje i dag.

Du kan ha kallet fra Gud, men har kallet seg? Hvem eier deg? Er det Herren eller deg?
Har du gitt ditt liv til Herren, til hans kall for deg.

Er du klar til å gi deg til kallet?

Samtlige kommer frem for å bekrefte kallet. Et nydelig Guds nærvær og en samlet gjeng som vil nå ut til landet sitt med evangeliet. Folk er helt oppglødde etterpå. Timer etterpå når noen ledere ankommer hotellet hilser de oss med «jeg er en Guds soldat»,andre uttbryter: jeg er så lykkelig! Det er rett og slett en spesiell stemning.

……..

Sammen med Troends bevis sikter vi i Normisjon å kunne gi 200 evangelister til Kambodsja

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s