Cambodia

Jann Even&Kjellaug setter folk fri fra indre sår!

20130822-151052.jpg

For en glede å ha lederne av menigheten Salem i Trondheim med oss. De er nysgjerrige på å lære, de er oppmuntrende overfor alle de møter og de bærer med seg Guds frigjørende kraft:

Å ha menigheten Salem på laget når vi istandsetter kirka i Kambodsja til vekst i antall, innflytelse og modenhet er uvurderlig. Jann Even og Kjellaug Andresen har i årevis ledet menighten i Trondheim. De erfarer at det blomstrer kraftig på mange måter og nå får de ta nye steg i å ha tjeneste i Kambodsja.

Gud vil frihet, sier Jann Even, Han vil frihet i ditt liv, Han vil frihet. Jesus er den samme igår, idag og til evig tid. Så når vi leser at Jesus helbredet, drev ut onde ånder, fylte folk med fred etc. Så vet vi at Han vil gjøre det samme idag..

Fantastisk å se Jann Even begeistret og med iver forkynne at Jesus er overalt i Kambodsja og vil sette folk fri. Jesus er ikke bare i et kirkebygg, Han er overalt og Han er frigjører, sprudler pastoren fra Trondheim.

Ord dekker ikke hvor nydelig det er å se Jann Even betjene lederne på denne måten. Det er som om han har undervist på engelsk i årevis.

Jesus var flink til å lytte til folks behov. Hva kan jeg gjøre for deg, spurte han folk. Han lyttet. Han handlet utfra hva han hørte. Vi har fått to ører pg en munn. Jesus er forbilde for oss. Jann Even deler så personlig om hvor viktig det har vært i hans liv at noen har lyttet. Spesielt i vanskelige tider, så har en mann som lyttet vært viktig for meg, forteller han.

Kjellaug tar over og forteller fra Norge om hvordan vi også ofte blir i tvil om Guds kjærlighet til oss, at mange av oss bærer på indre sår. Både i Norge og Kambodsja vil Jesus komme med frihet.
I møte med samfunnets vanskeligheter utfordres vi som kirke til å bringe ut Jesu frihet.

I Bibelen leser vi om kvinnen som hadde indre blødninger og som kom til Jesus med hennes indre problemer. (Mt. 9,20) ikke bare blir kvinnen helbredet, men Jesus løfter henne opp. Det var garantert ikke lett å trenge seg frem og våge å røre ved Jesus. I den kulturen var det trolig uhørt. Jesus gir henne frihet i en relasjon med han selv.

Så deler Kjellaug fra hvordan de gjør forbønn tilgjenglig på alle sine gudstjenester på lørdager og søndager i Salem, Trondheim. Folk blir bedt for av mange grunner. Noen som en reaksjon på forkynnelsen, andre kommer med indre sår eller helbredelse. Vi trener forbedere til å lutte til folk, til Hud og til å bringe frihet inn i folks liv. Ikke alltid folk føler så mye, men de blir berørt av Gud. Ikke alle blir umiddelbart fri. Det er mye lidelse, også blant oss kristne. Men vi tror at Jesus kan sette oss fri. Noen ganger er ikke forbønn nok. Derfor har vi trent 25 lyttere i menigheten.

Så deler hun fra eget liv og betydelig utfordringer i barndomshjemmet. Jeg har fått bli fri i senere år, gjennom samtaler og forbønn. Utfra menigheten gir vi hjelp inn i krevende situasjoner som overgrep, vold, brutte ekteskap, alkoholproblemer og andre typer bindinger. Vi har kurs for å bli fri fra traumatisk fortid.

Vårt ønske for kirka i Kambodsja er å kunne tjenestegjøre inn i de lidelser sim deres folk bærer på.
Alle våre folk jobber gratis og får være med å se folk bli satt fri.

Så viser hun på en enkel måte hvordan be inn i indre sår. Nydelig!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s