Cambodia

Laos møter Kambodsja

Jeg har båret på et bønnerop i 3-4 år. Jeg har et bånd rundt håndleddet for å huske å be. Bønnen har vært å se kirka i Laos få lære opp andre asiatiske land i hvordan trene ledere som trener ledere i flere ledd. Denne uka tar vi et viktig steg ved at hovedleder fra landet møter lederne fra Kambodsja. For alle Agenda1 lederne taler han i kveld om takknemligheten over kommuniststyret som enda leder landet, for hvordan de har frihet til å velge religion og være frimodig kirke. På 70 tallet var vi 26 kristne og kun to bygg fikk tillatelse for gudstjeneste. Vi var redd for at om vi ikke holdt gudstjeneste et av stedene så ville det bli brukt til andre ting. Derfor flyttet 26 av oss frem og tilbake. I 1990 fikk vi erfare at bboe begynte å endre seg. Vi ble 100 i løp av året. Noen av dem var ikke ekte kristne, men var politispioner. Vi brydde oss ikke, men fortsatte å følge Guds veier. Så begynte ryktene å nå oss i hovedstaden om at troen hadde spredt seg til 7 av våre 18 fylker. Hele 15.000 var blitt kristne. I dag har alle provinsene kirker og vi teller nå totalt 900 menigheter. Jeg kan ikke gå til alle steder i landet. Gud bruker vanlig folk og vi trener ledere som trener ledere i flere ledd. Vi ser at vi trenger å stå sammen for oppdraget er stort. I dag har landet kun et kirkesamfunn. For to uker isden fikk vi holde gudstjeneste i hovedstadens konserthall. Dette er første gang vi har fått tillatelse. Vi bad mye og er så takknemlig til kommunistpartiet som lot oss gjøre dette. I salen hadde vi glede av å ha politisjefer og departementsråder. 

Hvorfor har mange valgt å tro på Jesus. Det er gjennom Den Helliges Ånds kraft. Selv har jeg aett 6 døde bli levende igjen. Vi taler inn i en åndeverden hvor de som har innviet seg til onde ånder får erfare at en frihetsånd er større og sterkere. De onde ånder har ikke autoritet lenger. Den tapte de da Jesus vant på korset. De har noe kraft, men ingen autoritet. Men det har vi! I Jesus har vi både kraft og autoritet. Jesus aom lever i oss har all makt i himmel og på jord. Han som er med oss er større enn han som er mot oss. I møte med all slags motstand er det noe kraft, men ingen autoritet. Vi er som kristne innenfor Guda rike. De onde ånder kan ikke gjøre oss noe, de har ikke autoritet over oss. Så etterhvert oppdaget folket dette og der hvor heksedoktorer ikke kunne hjelpe, kan vi hjelpe. Heksedoktorenenprøver å trygle de onde åndene om å forsvinne, vi gir deg gaver om du forsvinner ut. Vi tar autoritet og hiver dem ut. Det profetiske hjelper oss til å finne Guds veier i alt dette, for det er ikke vårt verk, men Guds verk. For ikke så lenge siden møtte jeg med ei kvinne som hadde invitert inn 50 forskjellige ånder. I 9 år hadde hun drevet med dette. Hun hadde brukt fryktelig mye penger på å få kontrollen igjen. Vi brukte 10 min på å sette henen fri og det er helt gratis! Uka etter vrakte hun hele familien til Jesus. I uka etter kom hun med 6-7 av naboene. I vår styrke kan dette ikke skje. Husk det! Bare i Ham som gjør meg sterk kan dette skje (Fil 4,13) 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s