Agenda1

Avis ledet kvinne til Agenda1

Marit er på tråden fra Bangkok og forteller begeistret! » I dag har vært litt av en dag. Thailand Christian Network og Steve ble invitert til Bangkok for å gi en Agenda 1 smaksprøve. Og for en gjeng som kom! Her blir vi møtt av kristne pastorer som både er aktiv i lokalpolitikken samt på høyere samfunnsnivå. Vi er veldig takknemlig til pastor Narin som lar oss møte mange av hans venner og kontakter!

Med stor frimodighet og glede underviste vi om disippelskap og at vi alle er kalt til å være Jesu disipler som kan bygge nye disipler. Gjennom enkle illustrasjoner som trekanten, forklarte Steve og Live om opp inn og ut relasjonen. Uansett hvilke forsamlinger vi møter er Tcn fast bestemt på å gi de fiskene og brødene som vi tror Gud har gitt oss. Vi er oss bevisst på hvilke kulturer vi er bærer av og øser fra dette imøte med de grupper og menigheter vi møter rundt forbi i Thailand.

Under siste pause skjedde det noe: Vi fikk på en påminnelse fra Den Hellige Ånd om å fokusere på Guds farskjærlighet. Vi kan tjene Gud på alle mulige måter men Guds første kall til oss er at vi skal ta imot hans kjærlighet. Vi ledet de i soaking og mange av lederne fikk en sterk erfaring med Gud. Hjerter ble berørt og flere fikk gi slipp på menneskefrykt.

Avis ledet til Agenda1:

Det var gledelig mye kvinnelige ledere i viktige posisjoner der og en av de fortalte:

Jeg kommer fra et fylke noen timers kjøring fra Bangkok. I en hel måned bad jeg hver dag til Gud om å lede meg i å disippelgjøre på en god måte. En dag åpnet jeg den kristne avisen og da jeg så artikkelen om Agenda 1, var det som om DHÅ bad meg om å dra dit det skulle arrangeres. Nå er jeg her og gjennom denne dagen har Gud hørt mine bønner!!

Kategorier:Agenda1, Jesus, Thailand

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s