Cambodia

Kun 3 husstander som ikke er kristne! (Video)

Wow! Turen inn i jungelen ble så heftig at det er vanskelig å skrive om. Her er likevel er forsøk:

Hele landsbyen har i tur og orden kommet til tro på Jesus. Det begynte med en mann og hans søster. Han kom inn i pastor Sinuns menighet inni i byen. Her ble han helbredet. Han er fra Pnong folket og landsbyen er langt inni jungelen. Da han kom tilbake til landsbyen ringte han pastoren og inviterte han ut for å fortelle flere om Jesus. Guds ord og Guds mirakler i skjønn forening har snudd landsbyen på hodet.

Pastor Sinun har i årevis reist ut i Pnong folkets sitt området. Nesten hele landsbyen har blitt kristne. I kveld fikk vi besøke de tre siste husene. Det ene var landsbysjefens hus.

Han har ofte avvist kristne vitner med å svare bryskt. Denne gangen satt han ned og fikk stilt mange av sine spørsmål. Problemet er, sa han, jeg klarer ikke å se Gud. Da de hadde snakket godt og lenge spurte jeg om vi kunne be Gud gjøre seg synlig for han. Han nølte litt, men sa ja.

Mye kraft kom, men han kjente ingenting. Men det gjorde kona og hennes søster. Søsteren hadde mye vondt i ryggen og kneet.

Landsbysjefen tillot oss å be, mens han satt litt på avstand og fulgte med. Hun ble momentant helbredet og tok fullstendig av. Med dramatiske bevegelser viste hun hvordan hun før pga smerte gikk som en gammel mann. Men nå, fortsatte hun, nå danser jeg. Hun lo og lo og sjefen sjølv kom seg på beina. Nå ser du Gud tydelig sa jeg. Det forstod han og ville nå bli bedt for. Han hadde samme lidelser som svigerinnen. Mens hun bad frelses bønn, ble også han momentant helbredet.

Nå ser du Gud, sa jeg til han. Jesus står og banker på døren din og vil inn. Får han lov? Vil du idag si ja til Jesus? Ja, svarte han. Her er video fra han ber frelsesbønn. (Tekst fortsetter under videoen)

Den unge gutten som ber med er et av hans barnebarn. 12 åringen tok imot Jesus for flere måneder siden. Også hans mormor til imot Jesus.

Så gikk vi videre til hus nr. 2. Her var gamlemor syk. Har ikke kunne gå på mange måneder. Vi fortalte om helbredelsene i forrige hus, vi vitnet om Jesus, men de ville ikke bli bedt for. «Det får konsekvenser hvis vi sier ja. Jesus kommer til å helbrede og da må vi tro på han,» svarte hun. Høffelig trakk vi oss tilbake og gikk til hus nr 3

Her tok fire imot Jesus. En ble momentant helbredet og det skapte tro i dem.
Så måtte vi skynde oss tilbake til lovsangsmøte. Det skulle bli et nytt sjokk som du får med deg her på bloggen om litt!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s