Jesus

Høvdingen av Burma kom på Ledertreningen. Det var en tabbe…..

Dagens ledertrening startet i Guds nærvær. Chakreya snakket om at etter at Jesus var gjennom den dype ensomheten i hagen og lidelsen på korset så kom oppstandelsen og nytt liv.

Dette både som startpunktet for vårt liv med Gud og et bilde på at den oppstandne Jesus vil lede oss ut av vår ensomhet og lidelse.

Så bruker vi tid i Guds nærvær. Nydelig og sterkt. Det er da det skjer. En negativ ånd presenterer seg høylytt. «Jeg er høvdingen av Burma» sier ånden gjennom kvinnen som er blitt dens bosted.

Hun ble lurt av en kristen venn i Thailand til å tilbe det hun trodde var Guds ånd, men viste seg å være en svært sterk gjeng av ulike ånder.

De siste tre dagene hadde kirkas folk drevet ut flere av åndene, men den sterkeste var igjen. Nå tok den ordet!

«Slå av musikken, jeg tåler det ikke», ropte ånden, med henvisning til lovsangen.

Den lille damen hadde en kraft i seg som krevde muskler å holde. Hun slo og sparket.

I slike situasjoner er det godt å tenke på at da alle verdens ånder prøvde å holde Jesus nede på korset, viste Han seg sterkere enn dem alle.

Jeg har lært å kaste ut onde ånder fra prestene i den lutherske kirka i Thailand. De sier det er lett, at det alltid bare er et spørsmål om tid før den må gi tapt.

Slik ble det også denne gangen. «Jeg er en hel tropp av ånder», ropte åndehøvdingen, «men dere er flere. Jeg kan ikke være her lenger, jeg brenner oppmen dere blokkerer veien for meg. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå», fortsatte ånden. Da åpnet vi sirkelen og sendte den inn under Jesu føtter! Damen harket og brakk seg og så fór ånden ut.

Det er noe av det nydeligste som finnes når den negative ånden drar og Guds fred overtar.

Er det mulig å se forskjell på psykisk syke og åndskrefter?

Ja, definitivt. All mulig grunn til forsiktighet, men det er ofte en stor forskjell i fremtoning. Dette er et felt som vestens kirker strever med å komme til rette med. Ofte fordi vi ikke ser det så ofte og fordi vi oppdraes i et system som egentlig ikke tror på en åndelig dimensjon.

Har vi ånder i Norge?

Våre ånder er annerledes og mye mektigere enn disse åndene som flytter inn. Det er som åndeverdenen ikke trenger å gjøre slikt i vesten, fordi vi har blitt en naturlig del av materialismens jerngrep og av en frykt.

«Poenget» med negative ånder er å holde oss borte fra nært vennskap med Gud og lite kan måle seg med materialismen i så måte.

Frykten hindrer oss i å bli med Gud ut der folk lengter etter Guds Godhet. Frykt paralyserer og er aldri fra Gud. Mange kristne har omfavnet frykten og ment den er en nødvendig sikkerhets mekanisme. Når vi pga frykt trekker oss bort fra mennesker som er annerledes, så skjønner vi hvor alvorlig det er.

I Kambodsja går vekkelsen videre gjennom at Matteus 10, 7-8 skjer igjen og igjen.

Å feie er ikke nok

Når huset er vasket, ryddet og rent er det viktig å fylle det med Guds ånd. Da vi bad for henne sier hun: jeg ser tretten vers av Salme 41 skrevet oppe på himmelen. Det finnes bare tretten vers og de er spot on det som har vært hennes vandring i det siste.

En fun fact er at det er forskjell i ulike bibler angående antall vers i Salme 41. Grunnen er at den hebraiske teksten går fra vers to til fjorten. Norsk bibel har fikset det ved å kalle forfatterpresentasjonen for vers 1. Så her bekrefter Gud at det ikke mangler noe vers.

Kategorier:Jesus

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s